Thursday, May 16, 2013

My life is no more upside down :)

Dah almost 2 weeks and a half I'm attached to my new group - Strategic Alliances (Corporate). Hari-hari dok membaca and memahamkan task yg bakal I hadapi. Reading? Buzz! Mengantuk dibuatnya zzZZzz..

Dulu masa attached with project based, I only fahamkan kerja sendiri. Database. Ok, that's it. Hal-hal lain tak amik port :P Now, I hefta fahamkan semua projek yang berkaitan dengan my Business Partner. I was assigned to handle IBM, Red Hat and Symantec. 

Nie pon masih dalam learning process lagi. My boss said I'm not ready to go out and meet the client (yet). Of course! Kang nak cakap pasal apa mana nak tahu.. Nak kena kenal dulu semua Disti-disti tue.. OMG OMG (catch a breaaaaaaaaaaaathhhh) ffuhhhh.. 

 Last week went to an event kat One World Hotel Damansara. Principal event by VMware. Konon I nak stay sampai habis kul 6 sebab last acara is lucky draw.. Well, mcm biasa lah.. I nie mane penah menang memane cabutan bertuah T_T Dapat Ipad Mini tue.. Sobs! Mencik! Takpe la.. ade rezeki nanti beli jer. Mmg nak kena beli satu lah, either Ipad Mini or Note 8.0. Takkan nak keluar jumpe client nanti nak mengangkut notebook segala kan? Not cool.. not cool. Eheh :P

Oh, actually nak cerita 1 benda. Rasa pelik sebab I'm married with 1 child. Kat my IG, ramai gile bebudak lelaki nak follow :)) Funny! Mesti ingat I belum kawen kan.. kan.. Dari mana dorang dpt my IG pon I don't know. I think sebab I rajin gak comment IG my single friends. LOL. Mesti korang menyesal kan bila I approved sekali dah kawen and ada anak. Bhahaha~! :))

Pastu kat event aritu, tengah queue for lunch, ada this one guy approached. The funny thing is dia cakap camni "Eh, I think we did met before.." Hek laa.. Haha. I just join the group hang nak kata just met? LOL. Pick up line abang tak cukup cantik la bang :)) Try harder. But I just act normal. Maklumlah, I pon kena make friends. Kalau tak macam mana orang nak kenal PAM baru HeiTech kan? Ahaks! ;)

Time balik pulak kat parking, tengah jalan ala-ala kucing suddenly ada beemers follow belakang. I tot nak bagi dia pass by dulu baru I cross. But then, I stop and he stopped his car in front of me. Eh eh ape ni.. nak samun ke? :-s Kes yg sama, they put some pick up lines blablabla.. "this is my card..." blablabla sampai kwn dia pon introduce themselves. Haha! Ok, ok, i got it. Anyway, unluckily I'm married and you guys memang handsome! Hahaha.. Nanti I passed your business card to my single friends, ok? ^_^ Both of them owned a law firm.

I guess more to come la.. Sometimes I x faham.. Is it my fault or memang lelaki ni jenis camni eh? At least why not asked "Are you single?" Hahahahaha! Well, at that moment memang la I akan jwp single kan.. sebab takde husband and Sophea with me :P Guys.. Hmm.. I believe Romeo also do this when I'm not around :P 

Yang bestnya keje baru nie, boleh balik awal! Hihihi.. Dulu kalau project based, bersengkang mata kena stayback. Dulu, jangan harap nak balik jam 5.30 ptg.. Kul 7 ptg tu kira just nice.. itu kalau tak kena stayback la.. Tapi now?? Ehem.. 5.30 ptg semua dah chow! Hihihi.. Tapi I maintain.. Paling awal I balik kul 6 ptg la.. Now dah tak rushing sebab Romeo is the one yang akan fetch Sophea dari rumah babysitter :) Happy me! 

So balik-balik je terus masuk dapur, prepare dinner. Prepare Sophea's food sekali untuk keesokkan harinya :) Itu hari kalau takde meeting with client. Kalau ada, macam last Friday, jumpa client at 12 pm. Sambil makan & discuss.. by 2.30 pm dah settle. My colleague cakap dia nak gi Subang Parade. Me? Apelagi. Me time la! Gi buat kuku.. gi beli barang dapur sikit.. Hewhewhew.. 

Ok lah. Ini je nak update current life. Nanti update pasal benda lain pulak ye ;)

Me time

Dinner

Marilah mari.. pergi mengundi LOL

I love her Stitch smile :D

1 comment:

Syima Syaz said...

hii... baru jumpa u punya blog lepas i tukar url... lupa kalau tukar blog jawabnya semua link hilang...

ok.. jelesnya... u dah ada anak pun mcm tak kawin lagi... i ni dh mcm makcik2 plaks rasa... bangla pn tanak ngorat...